Matematička pismenost jedna je od ključnih elemenata pripremljenosti mladih za život u modernome društvu. Nekad je ona podrazumijevala postupke poput izvođenja osnovnih aritmetičkih vještina ili operacija, no u novije vrijeme koncept matematičke pismenosti i pripremljenosti mladih za sudjelovanje u društvu kao brižni, angažirani i promišljajući građani 21. stoljeća mijenja se zbog digitalizacije mnogih aspekata života, sveprisutnosti podataka u donošenju osobnih odluka, kao i zbog sve većih društvenih izazova u rješavanju problema poput klimatskih promjena, državnog duga, rasta stanovništva, širenja pandemijskih bolesti te globalizirane ekonomije.
Stoga je važno dobiti dobar uvid u to koliko adekvatno su mladi na završetku obveznog školovanja pripremljeni za primjenu matematike da bi razumjeli važna životna pitanja i rješavali probleme. Ispitivanje matematičke pismenosti u dobi od petnaest godina daje ranu indikaciju načina na koji će učenici reagirati u kasnijem životu u nizu različitih situacija vezanih uz matematiku.